Mobilny salon kosmetyczny – dochodowy biznes

slide16

Jeszcze do niedawna podstawowym sposobem świadczenia usług kosmetycznych było prowadzenie gabinetu. Od kilku lat jednak rośnie popularność mobilnych salonów urody, które zjednały już sobie zainteresowanie i zaufanie klientek.

Mobilne usługi kosmetyczne mogą funkcjonować jako uzupełnienie tradycyjnej oferty salonu urody, ale również jako samodzielny biznes. Kosmetyczki, które nie dysponują wystarczającą ilością środków, by otworzyć stacjonarny gabinet, coraz częściej decydują się na taką formę świadczenia usług – do największych zalet mobilnego salonu kosmetycznego z punktu widzenia przedsiębiorcy można zaliczyć:

  • niższy koszt otwarcia salonu – na potrzeby takiego biznesu nie kupuje się wielu mebli, a urządzenia przenośne często są po prostu tańsze od wersji stacjonarnych
  • niższe koszty prowadzenia działalności – salon mobilny ma najczęściej siedzibę w domu kosmetyczki, w związku z czym nie ponosi ona kosztów z tytułu wynajmu lokalu i opłacania mediów w tymże lokalu
  • brak formalności związanych z odbiorem lokalu przez sanepid – w związku z tym, że działalność jest wykonywana w domu klienta omija nas procedura, która w przypadku salonów stacjonarnych często wiąże się z poprawkami budowlanymi i – co za tym idzie – dodatkowymi kosztami
  • w związku z niższymi kosztami prowadzenia działalności można zaproponować klientkom niższe ceny usług, co powoduje, że salony mobilne są bardziej konkurencyjne
  • elastyczny grafik – mobilna kosmetyczka pracuje wtedy, kiedy ma umówioną klientkę, a nie 5 dni w tygodniu od 9.00 do 17.00 – jest to ważne zwłaszcza dla osób, które nie są w stanie podjąć pracy na pełen etat

Jak każdy biznes tak i ten ma swoje słabe strony, są to przede wszystkim:

  • konieczność posiadania prawa jazdy i własnego samochodu – trudno sobie wyobrazić kosmetyczkę podróżującą do klienta komunikacją miejską, gdy na zabieg trzeba wziąć ze sobą składane łóżko i walizkę sprzętu. Dla osób myślących o dotacji na taką działalność istotne będzie to, że urzędy pracy bardzo niechętnie przyznają dofinansowanie na pojazd, w większości urzędów zrealizowanie takiego zakupu ze środków Funduszu Pracy jest po prostu niemożliwe
  • konieczność zabierania ze sobą dużej ilości sprzętu – o ile wizażystce, czy stylistce paznokci wystarczy kuferek na kółkach, o tyle kosmetyczce wykonującej zabiegi na ciało będzie potrzebna znacznie większa ilość sprzętu. Ten problem częściowo rozwiązują coraz nowocześniejsze urządzenia i meble kosmetyczne, w których kładzie się nacisk na lekkość i mobilność.

Mobilny gabinet kosmetyczny jest ciekawą alternatywą dla tradycyjnych salonów, ale może być też świetnym sposobem na zdobycie doświadczenia do prowadzenia punktu stacjonarnego. Po pewnym czasie mobilna kosmetyczka będzie mogła pochwalić się już całkiem sporą grupą stałych, lojalnych klientek, które chętnie odwiedzą ją w salonie. Krok w stronę usług mobilnych może być więc również pierwszym krokiem w stronę rozwoju biznesu i świadczenia usług w siedzibie firmy.

Możesz zostawić odpowiedź lub trackback ze swojej strony.

2 Odpowiedzi na “Mobilny salon kosmetyczny – dochodowy biznes”

  1. Marti pisze:

    super rozwiązanie dla młodych matek! :)

  2. mobilna2014 pisze:

    A czy trzeba mieć kasę fiskalną przy wykonywaniu takich usług u klientki?

Zostaw komentarz do Marti


+ 9 = czternaście

Powered by WordPress | Designed by: free css template | Thanks to hostgator coupon codes and shared hosting