Reklama salonu kosmetycznego część 1: media społecznościowe

promocja salonu na fb

Zaczynamy nowy cykl artykułów poświęconych reklamie oraz promocji w branży beauty&SPA. Artykuły z tej serii będziemy kierować do właścicieli małych salonów kosmetycznych i fryzjerskich, którzy mają bardzo ograniczone środki przeznaczone na promowanie firmy.

Reklama salonu kosmetycznego jest tak szerokim pojęciem, że można by pisać na ten temat długie opracowania, a nawet książki. Naszym celem będzie skondensowanie maksymalnej ilości wiedzy w przystępnej formie, podzielonej na części. Artykuły będą dedykowane osobom planującym otwarcie własnego gabinetu lub już posiadającym salon i poszukującym nowych sposobów na zareklamowanie się. Nie będziemy tu opisywać rozbudowanych sposobów na kampanię, ani bardzo kosztownych form reklamowych, gdyż wychodzimy z założenia, że osoby, które mają na nie środki, nie muszą szukać darmowych porad przez Internet – zatrudniają specjalistów, którzy wdrażają w firmie odpowiednie rozwiązania. Jeśli zatem szukasz sposobu na dotarcie do swoich klientek jak najmniejszym kosztem, a o marketingu wiesz tylko tyle, że istnieje – zapraszamy Cię do lektury.

Pierwszym tematem jaki poruszymy będzie promocja salonu w mediach społecznościowych. Czym są media społecznościowe? To portale takie jak facebook czy twitter, za pośrednictwem których na co dzień kontaktujesz się ze znajomymi, zapoznajesz z informacjami ze świata, śledzisz ulubionych twórców, czy udzielasz w interesujących Cię grupach. Za pomocą tych samych kanałów możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientek i zainteresować ludzi tym co robisz. Być może już w tej chwili mimowolnie promujesz swój biznes w ten sposób, wrzucając na tablicę na profilu fb zdjęcia swoich paznokci, czy nieśmiałe informacje o tym, że założyłaś salon. Pójdź o krok naprzód i załóż tzw. fanpage czyli stronę na fb, która będzie poświęcona wyłącznie temu, czym zajmujesz się zawodowo.

Założenie fanpage’a jest bezpłatne i daje Ci szereg możliwości, które pozwolą wypromować mały biznes. Na fanpage’u możesz dzielić się informacjami o bieżącej działalności firmy, udostępnić cennik usług, wkleić zdjęcia salonu i precyzyjnie wskazać potencjalnym klientkom jego lokalizację oraz dane kontaktowe. Ale strona na fb to znacznie więcej: to możliwość nawiązywania relacji z potencjalnymi klientkami – chociażby poprzez organizowanie konkursów, udzielanie porad pielęgnacyjnych, czy tzw. real time marketing (gdy reagujesz w czasie rzeczywistym na popularne wydarzenia wplatając w to swoją markę).

Zaletą fanpage’y jest też to, że są „lubiane” przez wyszukiwarki – dobrze uzupełniony profil firmy z bogatą ilością informacji ma szanse uplasować się wysoko w Google, dzięki czemu może pomóc pozyskać Ci także tych klientów, którzy na co dzień nie korzystają z Facebooka.

Zalety fanpage:

  • założenie strony na fb jest bezpłatne, podobnie jak dostęp do jego podstawowych funkcji (płatne są dopiero dodatkowe rozwiązania, takie jak np. promowanie postów)

  • zyskujesz gotowe, rozbudowane i bardzo intuicyjne narzędzie do promowania swojej marki bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy w zakresie budowania stron www czy pozycjonowania

  • posty z fanpage’a możesz publikować na tablicy na swoim prywatnym profilu fb, dzięki czemu zobaczą je obserwujące Cię osoby – jest to wartościowa opcja zwłaszcza na początku, gdy dopiero zbierasz pierwszych fanów dla swojej strony

  • fanpage możesz założyć jeszcze zanim zaczniesz odpłatnie wykonywać jakiekolwiek usługi kosmetyczne – dobrym pomysłem jest prowadzenie hobbystycznego fanpage’a ze zdjęciami zdobionych przez Ciebie paznokci – dzięki temu zdobywasz pierwsze fanki, które w przyszłości, gdy już założysz firmę, mogą stać się Twoimi klientkami

  • możesz wchodzić w bezpośrednie interakcje ze swoimi potencjalnymi klientkami, uczestniczyć w dyskusjach i pokazać się od najlepszej strony poprzez budowanie profesjonalnego wizerunku

  • strona na fb pomoże Ci też w przekierowaniu ruchu na bloga, czy własną stronę www, gdy już się na nią zdecydujesz – posty publikowane na fanpage mogą Ci skutecznie w tym pomóc

  • budując fanpage rozwijasz swoją wiedzę z zakresu PR i marketingu – chcąc ulepszać własną stronę, oglądasz strony konkurencji i poprzez obserwację masz możliwość uczyć się od najlepszych w branży

Więcej informacji o zakładaniu fanpage i korzyściach z tego płynących znajdziesz w facebookowym Centrum Pomocy tutaj.

Możesz zostawić odpowiedź lub trackback ze swojej strony.

Zostaw komentarz

Udowodnij, że nie jesteś botem: *

sex cams
Powered by WordPress | Designed by: free css template | Thanks to hostgator coupon codes and shared hosting