Rola portfolio w zawodzie kosmetyczki i fryzjerki

portfolio fryzjerki

Dzisiaj zajmiemy się tematem z pogranicza reklamy oraz kształtowania wizerunku i podpowiemy, dlaczego w zawodzie związanym z kosmetyką i fryzjerstwem tak ważne jest profesjonalne portfolio. Dowiedz się jak zbudować portfolio i wykorzystać jego możliwości.

Jeszcze parę lat temu słowo „portfolio” kojarzyło się głównie z artystami, przedstawicielami zawodów takich jak grafik czy fotograf. Obecnie rola portfolio jest bardzo istotna również w branży beauty – pokazuje kunszt jego właścicielki i pozwala potencjalnym klientkom ocenić efekty jej pracy jeszcze przed umówieniem się na usługę. Dobrze zaprojektowane i zaprezentowane portfolio może być jednym z Twoich najlepszych narzędzi napędzających sprzedaż usług. Dlaczego?

  • jest w stanie przekonać Twoje potencjalne klientki interesujące się daną usługą, by umówiły się na zabieg

  • skutecznie przyciąga uwagę osób, które do tej pory nie były zainteresowane Twoimi usługami, ale ze względu na efekt wow wywołany przez zdjęcia salon zaczyna wzbudzać ich ciekawość

  • wzbudza zaufanie do Ciebie jako do fachowca, pokazuje że jesteś dumna z efektów swojej pracy

  • w wielu przypadkach aktywuje działanie poczty pantoflowej – linki do zdjęć dobrej metamorfozy są przekazywane sobie przez internautki, a Ty budujesz w ten sposób swoją markę (i zdobywasz cenne odnośniki do swojej strony)

No dobrze, ale jak zbudować dobre portfolio? Jak je prezentować, by wzbudziło zainteresowanie?

Zacznijmy od tego, w przypadku jakich usług rola portfolio jest szczególnie ważna. Będą to wszystkie usługi upiększające, które wymagają od kosmetyczki naprawdę dobrego warsztatu, są kosztowne i dają trwały efekt, a więc klientka obawia się skorzystać z usług nieznanej sobie osoby, nie wiedząc, jakich rezultatów się spodziewać. Warto tu wymienić chociażby makijaż permanentny, przedłużanie i zagęszczanie rzęs, zdobienie paznokci. Usługą, którą warto prezentować w portfolio jest też makijaż tradycyjny – zwłaszcza, że kobiety decydują się na profesjonalny make-up w gabinecie głównie na specjalne okazje, jak np. ślub, gdzie nie ma miejsca ani czasu na poprawki.

W przypadku gabinetu fryzjerskiego w portfolio warto umieścić najlepsze fryzury okolicznościowe, ciekawe metamorfozy (w tym koloryzacyjne, ale również te związane ze zmianą fryzury). Dobrym pomysłem jest ujęcie w portfolio zdjęć pokazujących efekty trwałej, czy keratynowego prostowania włosów, jeśli nasz gabinet ma je w swojej ofercie.

Najważniejszą rolę w portfolio, prócz oczywiście zdolności kosmetyczki/fryzjerki mają dobre zdjęcia. Wiele gabinetów decydujących się na publikowanie efektów swojej pracy nie dba niestety o stronę wizualną tych prezentacji, przez co na stronie gabinetu, czy na jego fb publikowane są zdjęcia słabej jakości, pochodzące z telefonu, często doświetlone wbudowaną lampą błyskową, co nie wygląda estetycznie. Dopełnieniem tego dzieła jest amatorska obróbka graficzna lub zdanie się na wbudowane filtry, które mają wygładzić zdjęcia, a zamiast tego dają kiczowaty efekt, nie mający nic wspólnego z naturalnością. Robiąc zdjęcia do portfolio warto mieć na uwadze przede wszystkim następujące kwestie:

  • zadbanie o dobre oświetlenie oraz kontrola tego, co znajduje się w tle. Najlepiej sfotografować klientkę na jednolitym tle w jasnym kolorze (np. na tle ściany), by jej twarz nie zlewała się z tym, co znajduje się za nią, była równomiernie oświetlona (np. przy pomocy lampy z żarówką w kształcie okręgu, znajdującej się na statywie). Idealnie jest, gdy możemy nawiązać współpracę z fotografem, który dysponuje lustrzanką i zestawem oświetleniowym (czasem warto wejść we współpracę polegającą na wymianie usług – fotograf oferuje nam bezpłatnie uwiecznienie efektów zabiegowych, a my w zamian przygotowujemy okazjonalnie jego modelki do sesji zdjęciowych, co też jest doskonałą okazją do poszerzenia portfolio),

  • bardzo fajnie, gdy mamy od klientki zgodę na uwiecznienie efektu przed i po, co dodatkowo uwypukla rezultat uzyskany przez odpowiedni makijaż, czy fryzurę i daje większe pojęcie o poczuciu estetyki osoby wykonującej usługę

  • jeśli zamierzamy opublikować zdjęcia klientki na fanpage’u czy stronie www, dobrze jest uzyskać jej pisemną zgodę. Pozwoli nam to uniknąć nieprzyjemności w sytuacji, gdyby klientka po udzieleniu ustnej zgody jednak się rozmyśliła i stwierdziła, że nam tej zgody nigdy nie udzielała. W zamian za zezwolenie na publikację wizerunku warto zaproponować dodatkowy rabat na wykonaną usługę lub bon zniżkowy na następną wizytę

Jak publikować portfolio?

Można je prezentować na wiele sposobów i nie trzeba ograniczać się do jednej metody. Przede wszystkim dobrze jest przygotować przejrzystą galerię na stronie www salonu. Ponadto cyklicznie publikować zdjęcia metamorfoz na fanpage’u. Zakładając dopiero stronę na fb i mając do dyspozycji większą ilość zdjęć można oczywiście od razu wrzucić do galerii kilka przykładów rezultatów zabiegowych, ale później, celem budowania zainteresowania najlepiej jest wrzucać nowy wpis ze zdjęciami np. 1-2 razy w tygodniu. Dzięki temu więcej osób zapozna się z każdym najnowszym postem i w ten sposób materiał z portfolio dłużej nam posłuży. Dobrym pomysłem jest też wydrukowanie i estetyczne oprawienie papierowego portfolio i wyeksponowanie go w poczekalni salonu. Takie portfolio może mieć formę rozkładanej na płasko fotoksiążki. Nie jest to duży wydatek, a pozwoli klientkom zapoznać się z kompetencjami personelu. Być może klientka, która przyszła tylko na hennę brwi, za jakiś czas zainwestuje u nas w makijaż permanentny?

O własne portfolio warto zadbać nie tylko, jeśli jesteś właścicielką salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego, ale również wtedy, gdy pracujesz u kogoś lub dopiero rozpoczynasz swoją karierę zawodową. Może Ci ono pomóc pozytywnie przejść rekrutację na wymarzone stanowisko, czy ułatwi start, gdy postanowisz otworzyć swój własny biznes. Budowa bogatego portfolio jest procesem długofalowym, więc im szybciej zaczniesz dokumentować efekty przeprowadzonych usług, tym łatwiej Ci będzie dotrzeć do potencjalnych klientek.

Możesz zostawić odpowiedź lub trackback ze swojej strony.

Zostaw komentarz

Udowodnij, że nie jesteś botem: *

sex cams
Powered by WordPress | Designed by: free css template | Thanks to hostgator coupon codes and shared hosting