Salon do zadań specjalnych: gdy gabinet stawia na konkretną usługę

usługi w salonie kosmetycznym

Od dłuższego czasu systematycznie rośnie popularność salonów kosmetycznych, które stawiają w swojej ofercie na specjalizację – czyli świadczą bardzo wąski zakres profesjonalnych usług. I świetnie sobie radzą. Sprawdź z czego to wynika.

Jeszcze parę lat temu kluczem do sukcesu w branży kosmetycznej wydawało się wprowadzenie do oferty jak najszerszego wachlarza zabiegów. Prężnie działający gabinet był przede wszystkim wielozadaniowy: klientka mogła w nim zadbać o swoją urodę od stóp do głów. Dosłownie. Duże salony fryzjersko-kosmetyczne deklasowały konkurencję swoją uniwersalnością i wydawało się, że nic nie może się zmienić. Bo klientki lubię wygodę, którą oferuje taki „dyskont usługowy”. Bo duży obiekt będzie bardziej konkurencyjny cenowo. Pewnym zaskoczeniem zatem było stopniowe odwracanie tego trendu dzięki salonom nowego typu, nastawionym na ścisłą specjalizację w jednej dziedzinie kosmetycznej.

Jednym z pierwszych typów usług, które były w stanie samodzielnie „pociągnąć” salon stał się manicure. Boom na stylizację paznokci, jaki rozpoczął się na początku XXI wieku spowodował wysyp małych gabinecików, oferujących tipsy i rozmaite zdobienia, a także różne metody manicure. Nagle okazało się, że prawdziwymi artystkami w tym fachu nie zawsze są dyplomowane kosmetyczki, ale coraz częściej osoby, które paznokciami zaczęły zajmować się hobbystycznie, co stopniowo, wraz z odbywaniem kolejnych szkoleń, przerodziło się w zawód. Stylizacja paznokci wymaga określonych zdolności plastycznych, cierpliwości i poczucia estetyki, które nie każdy z nas w sobie odnajduje. Kosmetyczka, która jest świetna w zabiegach manualnych na twarz i ciało nie zawsze znajdzie chęć i energię, by doskonalić się w żmudnych technikach zdobień – zwłaszcza, gdy jej to nie interesuje. W taki oto sposób rozpoczął się proces powstawania małych saloników o bardzo wąskiej specjalizacji, których popularność rozprzestrzeniała się wśród zadowolonych klientek pocztą pantoflową, a z czasem przeniosła się też do internetu.

W ostatnich latach rozwój kosmetyki profesjonalnej poszedł znacznie do przodu. Pojawiło się wiele nowych zabiegów, rozpowszechniły się nowe trendy, a wymagania klientek są coraz wyższe. Każda z nich chce wyglądać jak idolka z okładek kolorowych czasopism, a najmniejszy błąd ze strony kosmetyczki może się odbić na renomie firmy w postaci negatywnych komentarzy w sieci. Z tego względu szczególnie wymagające zabiegi kosmetyczne wymagają od przeprowadzających je osób wyjątkowych zdolności. Wśród takich usług możemy wymienić chociażby makijaż permanentny, przedłużanie i zagęszczanie rzęs, czy kosmetykę brwi. Ten ostatni typ usług znacznie zyskał na popularności w ostatnich latach i jest tak szerokim zagadnieniem, że wokół niego można zbudować całą ofertę gabinetu.

Skąd ta rosnąca popularność wąsko wyspecjalizowanych salonów? Naszym zdaniem powodami są przede wszystkim:

  • szczególny typ usług, których ta specjalizacja zwykle dotyczy – przeważnie są to zabiegi wymagające nie tylko dużej wiedzy, ale też określonych cech i zdolności od wykonujących je osób, a także ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji

  • kolejnym powtarzającym się punktem wspólnym jest stosunkowo wysoka cena zabiegów – usługi takie jak makijaż permanentny, czy zagęszczanie rzęs są wyraźnie droższe od standardowych usług gabinetu, są zatem dla firmy bardzo opłacalne

  • rosnące wymagania i świadomość klientek, oczekujących spektakularnych efektów, które może zapewnić tylko specjalista z danej dziedziny

Przychylność klientek dla wyspecjalizowanych gabinetów to dobra wiadomość dla osób, które chciałyby wystartować z własnym salonem, ale nie mają funduszy na wyposażenie dużego obiektu, ani na zatrudnienie pracowników. W małym, specjalistycznym salonie można postawić na samozatrudnienie, gdzie marką jest tak naprawdę osoba właścicielki. Większość takich firm może działać zarówno w modelu stacjonarnym jak i mobilnym, co pozwala dostosować sposób funkcjonowania salonu do potrzeb i możliwości kosmetyczki.

Jakie są potencjalne słabe strony takiego biznesu?

  • przede wszystkim sezonowość. Jeśli stawiamy na usługę, która ma wzięcie tylko przez kilka miesięcy w roku, może to spowodować, że otwarcie gabinetu nie będzie opłacalne. Dlatego przed podjęciem decyzji o założeniu wyspecjalizowanego salonu warto dobrze się zastanowić, czy będzie w stanie zapewnić sensowny dochód o każdej porze roku

  • niedostateczne zainteresowanie klientek: jest to problem zwłaszcza wtedy, gdy nie masz jeszcze wyrobionej marki i startując z własnym gabinetem dopiero będziesz musiała zapracować na swój prestiż. Jeśli stoisz przed takim problemem, być może korzystniej będzie wpierw zdecydować się na otwarcie salonu mobilnego – niewykluczone, że da się to nawet pogodzić z pracą na etacie

  • uzależnienie od trendów: jeśli planowana usługa jest silnie zależna od obowiązującej mody i obawiasz się, że popularność zabiegu w niedługim czasie przeminie, lepiej nie bazuj w swoim biznesplanie tylko na tym. Pomyśl o nieco szerszej specjalizacji, która zapewni dochód nawet w sytuacji, gdy moda się zmieni

Nie jesteś przekonana, czy taki model prowadzenia salonu kosmetycznego ma w Twoim przypadku sens? Rozejrzyj się w swoim mieście lub regionie za podobnymi gabinetami, zobacz jak funkcjonują i czy cieszą się zainteresowaniem. Zweryfikuj swoje mocne i słabe strony – zastanów, czy posiadane wykształcenie i doświadczenie, a także zasoby finansowe i sytuacja życiowa umożliwiają podjęcie takiego wyzwania. To w dużej mierze od stopnia przygotowania będzie zależał sukces firmy oraz to, w jakim tempie będzie ona zyskiwać nowych klientów. Jeśli potrzebujesz środków finansowych na otwarcie własnego salonu, pomyśl o dofinansowaniu z urzędu pracy – więcej informacji znajdziesz tutaj.

Możesz zostawić odpowiedź lub trackback ze swojej strony.

Zostaw komentarz

Udowodnij, że nie jesteś botem: *

sex cams
Powered by WordPress | Designed by: free css template | Thanks to hostgator coupon codes and shared hosting